Hudud takde dalam Al-Quran - Tun Mahathir

8:15:00 pm Malaysian Cockpit 2 Comments

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera,

Salam 1 Malaysia ? ohh no nigga ! aku tak kan sebut salam satu malaysia tu, takde maknanye pun, okay kau cube bayangkan masuk hutan kan, then kau nak bagi salam ke, salam 1 Malaysia ? LOL.
google jek nih.

oke straight to the point, mungkin kau terkejut kot yang dulunye kau jadikan dia idola ? huh ! bagi aku, wlaupun dia memajukan Malaysia tapi dia bukan idola aku dari dulu lagi. Aku dah agak dah satu hari nanti dia mesti akan jadi seperti pemimpin2 yang lain. Betul ke Hudud tiada dalam Al-Quran? Mesti kau tertanya-tanya kan ? ''eh ye ke ade ?'' Tanah Arab jauh nu haa  duk laksanakan hukum ini. Macam mana boleh kata hukum ni tak dak dalam Al-Quran plak. Adakah disebabkan Tun Mahathir telah lanjut usianya sehingga apa yang diucapkan oleh Tun nie dah macam dah tak betul ? Cube kau dengar sikit ape Tun Mahathir cakap pada Konvensyen Kebangsaan Politik Dan Patriotisme (K2P) di Universiti Malaya Sarawak (UNIMAS) pada 26 Februari 2012. Bagi yang terlalu menyanjung dia tinggi sangat mungkin agak terkejut badak. Bagi yang dah tahu ape akan jadi, faham2 lah ye.






Dengan dulunya pada zaman Rasulullah tu ade lagi hukum hudud, apa pasai dia kata mcam ni ? lu sendiri mau pikir maa. Apa yang diperkatakan oleh Tun Mahathir ini seperti mempermain-main kan hukum Allah. Macam mana la orang cerdik pandai macam Tun Mahathir nie boleh kata macam tu plak. Jangan la untuk kepentingan kuasa di dunia, kamu memutar belitkan agama kepada rakyat kamu plak. Tun Mahathir seperti memepersendakan Hudud waktu mana menjawab soalan dari pelajar dengan mangatakan Hukum Hudud tidak adil buat orang islam. Setahu aku lah kan, walaupon aku nie tak la sebijak agama sangat, tapi apa yang aku tahu, kalau kita tolak hukum Allah S.W.T kan, ehem ehem lah kan ? haha


3:78. Sesungguhnya di antara mereka ada segolongan yang memutar-mutar lidahnya membaca Al Kitab, supaya kamu menyangka yang dibacanya itu sebagian dari Al Kitab, padahal ia bukan dari Al Kitab dan mereka mengatakan: "Ia (yang dibaca itu datang) dari sisi Allah", padahal ia bukan dari sisi Allah. Mereka berkata dusta terhadap Allah, sedang mereka mengetahui.

5:38. Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya (sebagai) pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.


24:2. Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.

Rogol dan zina lain lah bro !

Tapi kan, tukang tanya ni pun sama je, dah tahu negara tu bukan Islam, takkan adanye hukum Islam akan tertegak melainkan negara itu sendiri mendahulukan agama dari yang aspek-aspek yang lain, politik, ekonomi dll. Semoga kita jangan terlalu taksub dengan kehidupan didunia sedangkan akhirat kita tinggal dan buang mcm tu saje. Sekian.

2 Comments:

I$Zz W@teVeR said...

die dah tua..
da nyanyuk tuh..
die sndr ckp melayu mudah lupa

tua tua pun, bab agama lain cita lah. tu bukan lupa weh. tu statement. dia tak kata 'saya rasa lah' pun.